• Künye
  • İletişim
  • Çerez Politikası
  • Gizlilik İlkeleri
Anasayfa
  • Ara
  • AKTÜEL
  • MARKA HABER
  • TRENDING
  • ADVERTORIAL
  • Ara
A
Büyüt
A
Küçült
  1. Haberler
  2. TRENDING
  3. Yasin Kaplan: Dijital Pazarlamada Kullanıcı Mahremiyetine Saygı Önem Verilen Konulardan Biri Haline Geldi.
TRENDING
Yayınlanma: 23 Kasım 2023 - 12:20
Reklam

Yasin Kaplan: Dijital Pazarlamada Kullanıcı Mahremiyetine Saygı Önem Verilen Konulardan Biri Haline Geldi.

Teknolojik gelişmelerle birlikte hedefleme ve kişiselleştirme konularında büyük avantajlar sağlayan dijital pazarlama sektörü, tüm bu gelişmelerin sonucu olarak gizlilik endişelerini beraberinde getir

TRENDING
23 Kasım 2023 - 12:20
Dinle
Yazdır
A
Büyüt
A
Küçült
Yasin Kaplan: Dijital Pazarlamada Kullanıcı Mahremiyetine Saygı Önem Verilen Konulardan Biri Haline Geldi.
Reklam
Teknolojik gelişmelerle birlikte hedefleme ve kişiselleştirme konularında büyük avantajlar sağlayan dijital pazarlama sektörü, tüm bu gelişmelerin sonucu olarak gizlilik endişelerini beraberinde getirmekte. Son zamanlarda teknoloji şirketleri ve platformlarının gizlilik konularına daha fazla önem verdiğini belirten Dijital Pazarlama Okulu Kurucusu Yasin Kaplan, birçok kullanıcının uygulamayı indirirken gizli bilgilerinin 3.kişilerle paylaşılmasına izin verdiğine parmak bastı. Kaplan, aynı zamanda dinleme işleminin sadece anahtar kelime izleme olarak yapıldığını ve derin öğrenme gibi yapay zeka destekli teknikler kullanılarak kullanıcıların belirli kategoriye göre kişiselleştirilmiş reklam sunulduğunun altını çizdi.

Dijital Reklamcılık Alanındaki Gelişmeler Gizlilik Konusunda Endişeleri De Beraberinde Getiriyor

Dijital reklamcılığın geleceği, hedefleme ve kişiselleştirme ile büyük bir dönüşüm yaşamaya devam ediyor. Ancak bu gelişmeler, kullanıcıların gizlilik konusunda endişeleri de ortaya çıkarmaktalar. Özellikle dinlenip dinlenmedikleri veya her adımlarının takip edilip edilmediği gibi endişelere sebep olmaktalar.

Gizlilik Nedeni İle İnternetteki Çerezler Kaldırılacak

Birçok teknoloji şirketinin son zamanlarda gizliliğe özel önem verdiğini belirten Kaplan, “Bazı telefon markaları belirli periyotlarda yaptıkları güncellemelerle kullanıcılara veri izni talepleri sunuyor. Kullanıcılar, bu izinleri reddettiğinde, bu verileri paylaşmıyor ve üçüncü taraf verilere erişim sağlanamıyor. Google, dijital reklamcılık alanının önde gelen oyuncularından biri ve Google Chrome tarayıcısı pazarın büyük bir kısmını elinde tutuyor. Google, gizlilik gereksinimleri nedeniyle çerezlerin kaldırılacağını açıkladı." şeklinde konuştu

2024 Yılının İlk Çeyreğinde İnternet Üzerindeki Verilerin Bir Kısmı Devre Dışı Bırakılacak

Kaplan konuşmasına şu sözlerle devam etti:" Henüz net bir tarih verilmese de 2024 yılının ilk çeyreğinde mevcut Chrome kullanıcılarının verilerinin bir bölümünü devre dışı bırakmayı ve bu değişikliği aşama aşama artırmayı planlıyor. Bununla birlikte, reklam teknolojileri Api dediğimiz sistemi kullanarak kullanıcı davranışlarını tarayıcıdan bağımsız bir şekilde hedeflemeye çalışıyorlar. Özellikle Meta gibi firmalar, çerezler veya izin verilmeyen veriler nedeniyle kaybettikleri hedeflemeleri dönüşüm uygulamalarıyla yeniden yakalamaya çalışıyorlar” dedi.

Mikrofon İzinleri Özel Verilerin İzlenmesine Sebep Olmuyor

Kullanıcıların genellikle uygulamaları indirirken veri kullanımına izin verdiğini söyleyen Kaplan, “Dinleme kavramı, özel verileri izlemek anlamına gelmiyor. Burada daha çok kullanıcıların anahtar kelimeleri veya sık kullanılan kelimeleri temel alarak ilgili reklamlar sunmaya yönelik bir teknik uygulanıyor. Özellikle mikrofon izinleri veya izleme izinleri ile anahtar kelime izlemesi gerçekleşiyor. Bu izinler, reklamcılık platformlarının kullanıcıları tanımlamalarına ve ilgili reklamlar sunmalarına olanak tanıyor. " diyerek devam eti.

Mahremiyet İçin Adım Atılırken Şirketler Kullanıcıları Kategorize Ederek Kişiselleştirmeye Çalışıyor

Kaplan kocuşmasını "Apple ve Google bu zamana kadar kullanıcı mahremiyetini önemseyen adımlar attı. Ancak Google gibi reklam gelirlerinin büyük bir kısmını elinde bulunduran şirketler, bu değişiklikleri yaparken dengeli bir yaklaşım benimsemeye çalışıyor. Bu süreçte, reklam teknoloji şirketleri, derin öğrenme gibi yapay zeka teknikleri kullanarak kullanıcıları belirli kategorilere göre sınıflandırmaya ve kişiselleştirilmiş reklamlar sunmaya çalışıyor.

Bu yaklaşım ile birlikte kullanıcı mahremiyetine saygı önem verilen konulardan biri haline geldi. Gelecekte, gizlilikle ilgili kısıtlamaların nasıl ele alınacağını ve kullanıcıların endişelerinin nasıl giderileceğini gözlemleyeceğiz. Bu alandaki çalışmaların devam edeceğini görmekteyiz. ”şeklinde noktaladı.

# dijital pazarlama
ANASAYFAYA DÖNMEK İÇİN TIKLAYINIZ
Son Haberler
eXp Realty Türkiye'de Resmen Faaliyette: Global Emlak Devi 26. Pazarıyla Büyümesini Sürdürüyor
eXp Realty Türkiye'de Resmen Faaliyette: Global Emlak Devi 26. Pazarıyla...
Sabiha Gökçen Havalimanı’nda kadınlara ilham veren 8 Mart kutlaması yapıldı
Sabiha Gökçen Havalimanı’nda kadınlara ilham veren 8 Mart kutlaması...
Türkiye’de Bir İlk, Çanakkale Ovacık RES Uçtan Uca Kadınlara Emanet
Türkiye’de Bir İlk, Çanakkale Ovacık RES Uçtan Uca Kadınlara Emanet
ZERRİN TOPAL: ''KADINLAR SADECE DEĞİŞİME KATILMIYOR, GELECEĞİ ŞEKİLLENDİRİYOR
ZERRİN TOPAL: ''KADINLAR SADECE DEĞİŞİME KATILMIYOR, GELECEĞİ ŞEKİLLENDİRİYOR"
Jumbo, Tarihi Markiz Pastanesi’nde Seçkin Davetlileri Ağırladı
Jumbo, Tarihi Markiz Pastanesi’nde Seçkin Davetlileri Ağırladı
Reklam
Siber Güvenlik Sektöründe Cinsiyet Eşitsizliğinin Aşılması İçin Yapılabilecekler ESET Tarafından Açıklandı
Siber Güvenlik Sektöründe Cinsiyet Eşitsizliğinin Aşılması İçin Yapılabilecekler ESET Tarafından Açıklandı

Ana Sayfa
AKTÜEL
MARKA HABER
TRENDING
ADVERTORIAL
Hava Durumu
  • Sitene Ekle
  • Rss
  • Künye
  • İletişim
  • Çerez Politikası
  • Gizlilik İlkeleri
aohbetdini chatomeglatürk sohbetcinsel sohbetislami sohbet

Sitemizde bulunan yazı , video, fotoğraf ve haberlerin her hakkı saklıdır.
İzinsiz veya kaynak gösterilemeden kullanılamaz.